Rapportera öppettider

Information:

Måndag: -
eller
Tisdag: -
eller
Onsdag: -
eller
Torsdag: -
eller
Fredag: -
eller
Lördag: -
eller
Söndag: -
eller

Meddelande:

RAPPORTERA AVBRYT
Indiska, Linköping

Indiska

Tanneforsgatan 3
58224, Linköping

Vi har samlat samtliga öppettider för Indiska, måndag till söndag. Vi listar även annan bra information såsom adress, telefonnummer, hemsida samt informativ text om företaget. Scrolla ned för att se öppettider!

Ordinarie

öppettider Indiska

  • Måndag 10:00-19:00
  • Tisdag 10:00-19:00
  • Onsdag 10:00-19:00
  • Torsdag 10:00-19:00
  • Fredag 10:00-19:00
  • Lördag 10:00-17:00
  • Söndag 12:00-16:00
Hitta hit:
Tanneforsgatan 3
58224 Linköping
Telefon:
Inget angivet
Hemsida:
Butikskedja:
Är detta ditt företag?
Redigera dina öppettider och nå ut till fler kunder! Läs mer här
I närheten av

Indiska Linköping

Om

Indiska

Indiska är en klädaffär som inte bara säljer kläder utan även inredning, träningsgrejer och accessoarer. Här kan du hitta allt från julpynt till yogamattor. Indiska magasinet riktar in sig på en stil med inspiration från Indien. Butiken är svenskt och familjeägt men har öppnat upp i både Sverige, Norge, Finland och Island. Huvudkontoret ligger i Stockholm.

Indiska har blivit mycket populärt bland sina kunder. Främst på grund av sina låga priser och sitt breda utbud. Butikernas öppettider är i de flesta fall 09.00-20.00. Indiska öppettid kan komma att ändras beroende på stad och köpcentrum. Populariteten visar sig i omsättningssiffrorna. Indiska omsätter runt 780 miljoner svenska kronor per år.

Företagets historia börjar i Sverige. Det grundades år 1901. Mathilda Hamilton öppnade den första butiken Indiska Utställningen på Regeringsgatan i Stockholm. Försäljningen gick över förväntan och växte till en rikstäckande butikskedja. Kedjan togs sedan över under 1950-talet av Åke Thambert. Här bytte man namn på kedjan till Indiska Magasinet. Efter ett antal år, år 2006, lämnades Indiska Magasinet över till Åke Thamberts dotter Sofie Gunolf. Hon blev den verkställande direktören. Därefter har Indiska hunnit med saker som att öppna upp butiker i Norden samt starta en webbutik där de levererar sina varor till kunder inom hela EU. De har hunnit genomföra fler designsamarbeten med offentliga personer. Den senaste var den svenska artisten och låtskrivaren Miss Li. Kollektionen blev mycket populär.

I Indiskas sortiment finner du mode, inredning och mycket annat. Allt är designat i Sverige av människor och älskar och inspireras av Indien. Företaget jobbar ständigt mot att designa utifrån en tolkning av Indiens mode, kultur och hantverk. Utifrån tolkningen skapar Indiska sin egen stil på sina produkter, något som kommit att kallas för Bohemian Modern stil. Deras klänningar, blusar och badkläder har blivit extra populära under sommartider eftersom stilen Bohemian Modern passar utmärkt till dessa typer av plagg.

Indiska är medvetna om sin miljöpåverkan. De har sedan start arbetat med etiska frågor och lägger stor vikt vid hållbar utveckling. Indiska har en vision som säger att företaget, i den mån de kan, ska skapa möjligheter som leder till långsiktiga förändringar. Målet är att leda och verka som ett föredöme för branschen mot den rådande industrin. Indiska har främst ett ansvar för sin produktion och för det land och de människor som har med detta att göra. Företagets existens vilar på kärleken till landet Indien. Indiska tror på en hållbar framtid för så många det bara går. Klädbutiken riktar stort fokus på hälsa, vatten, miljö, rättvis handel, rättvisa samarbeten och utbildningar.

Indiska har ett löfte att alltid finnas där för samhället, människor och länder även i tider där det av skilda anledningar går mindre bra. Detta är en pågående resa som för ett bra tag sedan hade en början, men den har enligt Indiska inte något slut. Miljö- och etikarbetet som företaget har hjälper dem att locka, fånga in och behålla kunder. Hårt arbete lönar sig och det märks inte minst på Indiskas utveckling och ökade vinstsiffror.

Sammanfattat kan det sägas att Indiska är en klädkedja som tänker på det mesta. De sätter samhället, kunder och miljön i fokus. Gedigna insatser sker när det gäller anpassning efter miljöpåverkan och efterfrågan. Butiken planerar att öppna fler butiker och bättra sig på punkter så som läge och öppettider.

Kan även skrivas som:
  • Öppettider Indiska Linköping

  • Öppettider till Indiska

  • Öppettider Indiska

  • Indiska Öppettider

  • Indiska Linköping Öppettider

  • När öppnar Indiska Linköping

  • Indiska i Linköping Öppettider

Om

Linköping

Linköping är en tätort i Östergötlands län. Det är Sveriges åttonde största ort, och den femte största kommunen. Linköping är för många är kopplat med utveckling, snabb tillväxt och militär. Trots sin relativt låga antal invånare är det Sveriges snabbast växande kommun där många studenter drar sig till. Linköping är en av de största universitetsstäderna i Sverige, vilket skapar ett enormt spelutrymme för företag som vill rekrytera det senaste från marknaden.

Det har fått företag som SAAB att lägga stora resurser på Linköping, och gjort dem till det största företag i form av anställda i hela orten. En annan stor arbetsgivare är Linköpings kommun, som har över 8100 anställda och värnar högt om låg arbetslöshet, och ser att kommunaljobb är ett bra första steg för många nyexaminerade. Hela 36% av ortens invånare har universitetsutbildning - en siffra många andra orter inte kommer i närheten av.

Linköping kallas ofta för Lejonstaden - och visar detta genom att ha ett lejon som kommunels symbol. Det påbörjades redan år 1300, där man hittat ett pergamentsbrev från en kyrkoherde som förklarar att han vill upplåta en gård till Linköpings biskopstol, där lejonet användes i brevet.

Ett annat populärt namn för staden är Militärstaden. Det bottnar sig i att den allra första flygningen i Sverige skedde just i Linköping - av piloten Carl Cederström år 1911. Det var på det stora Malmenfältet som den första flygningen, eller uppstigningen som det då hette, gjordes. Sedan dess har Linköping blivit ett centrum för just militären och framförallt flygning. Flygvapnet bildades strax därefter, år 1926 - och givetvis blev orten en central verksamhet för Flygvapnet, och även en flygkår blev till. Det har på senare tid blivit ett internationellt turistmål att besöka Flygvapenmuseumet och få uppleva historia.

Förutom flygvapnet är Linköping en väldigt modern stad. Orten präglas av högteknologi i världsklass, och står högt upp på listan när det gäller flyg, IT och miljöfrågor. Eftersom det är en relativt ung stad, med en snittålder på endast 39, så är det här många genombrott görs och senaste tekniker kommer till. Ett exempel på detta är att fastän staden är så pass liten så finns Sveriges näst största handelsområde mitt i Linköping; Tornby torg.

Är du en turist så har Linköping många sevärdheter att bjuda på. Linköpings Domkyrka är ett väldigt populärt resmål för att få en inblick hur kyrkoväsendet såg ut för några århundraden sedan. Den består av en massiv, mäktig stenkyrka i gotisk stil - på hela 107 meter i höjd. Flygvapenmuseumet är ett måste för militär- och flygintresserade. För den lite yngre turisten finns IT-ceum, vilket är bland Sveriges modernaste museum för datahistoria - där många av Linköpings egna uppfinningar finns i originalexemplar.

Om

Indiska

Indiska är en klädaffär som inte bara säljer kläder utan även inredning, träningsgrejer och accessoarer. Här kan du hitta allt från julpynt till yogamattor. Indiska magasinet riktar in sig på en stil med inspiration från Indien. Butiken är svenskt och familjeägt men har öppnat upp i både Sverige, Norge, Finland och Island. Huvudkontoret ligger i Stockholm.

Indiska har blivit mycket populärt bland sina kunder. Främst på grund av sina låga priser och sitt breda utbud. Butikernas öppettider är i de flesta fall 09.00-20.00. Indiska öppettid kan komma att ändras beroende på stad och köpcentrum. Populariteten visar sig i omsättningssiffrorna. Indiska omsätter runt 780 miljoner svenska kronor per år.

Företagets historia börjar i Sverige. Det grundades år 1901. Mathilda Hamilton öppnade den första butiken Indiska Utställningen på Regeringsgatan i Stockholm. Försäljningen gick över förväntan och växte till en rikstäckande butikskedja. Kedjan togs sedan över under 1950-talet av Åke Thambert. Här bytte man namn på kedjan till Indiska Magasinet. Efter ett antal år, år 2006, lämnades Indiska Magasinet över till Åke Thamberts dotter Sofie Gunolf. Hon blev den verkställande direktören. Därefter har Indiska hunnit med saker som att öppna upp butiker i Norden samt starta en webbutik där de levererar sina varor till kunder inom hela EU. De har hunnit genomföra fler designsamarbeten med offentliga personer. Den senaste var den svenska artisten och låtskrivaren Miss Li. Kollektionen blev mycket populär.

I Indiskas sortiment finner du mode, inredning och mycket annat. Allt är designat i Sverige av människor och älskar och inspireras av Indien. Företaget jobbar ständigt mot att designa utifrån en tolkning av Indiens mode, kultur och hantverk. Utifrån tolkningen skapar Indiska sin egen stil på sina produkter, något som kommit att kallas för Bohemian Modern stil. Deras klänningar, blusar och badkläder har blivit extra populära under sommartider eftersom stilen Bohemian Modern passar utmärkt till dessa typer av plagg.

Indiska är medvetna om sin miljöpåverkan. De har sedan start arbetat med etiska frågor och lägger stor vikt vid hållbar utveckling. Indiska har en vision som säger att företaget, i den mån de kan, ska skapa möjligheter som leder till långsiktiga förändringar. Målet är att leda och verka som ett föredöme för branschen mot den rådande industrin. Indiska har främst ett ansvar för sin produktion och för det land och de människor som har med detta att göra. Företagets existens vilar på kärleken till landet Indien. Indiska tror på en hållbar framtid för så många det bara går. Klädbutiken riktar stort fokus på hälsa, vatten, miljö, rättvis handel, rättvisa samarbeten och utbildningar.

Indiska har ett löfte att alltid finnas där för samhället, människor och länder även i tider där det av skilda anledningar går mindre bra. Detta är en pågående resa som för ett bra tag sedan hade en början, men den har enligt Indiska inte något slut. Miljö- och etikarbetet som företaget har hjälper dem att locka, fånga in och behålla kunder. Hårt arbete lönar sig och det märks inte minst på Indiskas utveckling och ökade vinstsiffror.

Sammanfattat kan det sägas att Indiska är en klädkedja som tänker på det mesta. De sätter samhället, kunder och miljön i fokus. Gedigna insatser sker när det gäller anpassning efter miljöpåverkan och efterfrågan. Butiken planerar att öppna fler butiker och bättra sig på punkter så som läge och öppettider.