Se till att ditt företag syns när kunden är som mest köpbenägen.
Vi har nu informerat företaget om att du önskar prenumerera på deras nyhetsbrev!
När du kontaktar ett företag skickas meddelandet direkt till företagets e-postadress. Vi sparar ingenting om dig eller ditt meddelande till företaget.
Ditt meddelande har blivit skickat till Teknikmagasinet. Hädanefter sker all kommunikation mellan dig och Teknikmagasinet genom e-post. Vi på Öppettider.nu har ingen insyn i er konversation.
Önskar du uppdateringar från Teknikmagasinet? Skriv in din e-post nedanför så läggs du till i deras nyhetsbrev!
Vi har nu informerat företaget om att du önskar prenumerera på deras nyhetsbrev!
Vill du synas på Teknikmagasinet? Registrera ditt Öppettider Marketplace-konto på sekunder och syns för hundratusentals potentiella kunder.
Det är gratis att registrera ett medlemskap och du kan ta kontrollen över detta företaget med ett klick!
Teknikmagasinet grundades år 1989 av Bengt-Åke Printz, Urban Printz och Jannis Östlund. Deras första fysiska butik öppnades i Skärholmen Centrum i södra Stockholm och expanderades senare till fler städer i Sverige, Norge och Finland. I dagsläget, år 2017, har teknikmagasinet cirka 130 fysiska butiker.
Teknikmagasinet är en detaljhandelskedja i hemelektronikbranschen och i hobbybranschen. Företaget erbjuder över 5000 produkter inom bland annat foto, ljud och bild, träning, mobiltelefoni, datortillbehör, maskerad och kroppsvård. Teknikmagasinet har ett väldigt stort utbud av olika produkter som är samlade i en produktkatalog. Katalogen har inte bara en svensk upplaga utan den har även en internationell upplaga (norska, finska och svenska). Teknikmagasinet är kända för den bra kvaliteten på produkterna för det låga priset.
Kedjan finns inte bara i fysiska butiker utan teknikmagasinet finns även på nätet. Teknikmagasinet bedriver näthandel med webbutiker för Sverige, Norge och Finland. Näthandeln gör det enklare för kunderna att se på det stora utbudet över internet eftersom alla människor nuförtiden spenderar mycket av sin tid på nätet. Teknikmagasinet lockar då fler kunder när det både har en näthandel och fysiska butiker.
Företagets ägarbild har förändrats två gånger sedan år 1989. I början av år 2004 fick bolaget nya delägare, en konstellation av riskkapital-företaget 3i, Bo Lundquist och en grupp av personalen gick in som de nya delägarna. I slutet av år 2011 förändrades ägarbilden igen då 3i:s andel av kedjan, Teknikmagasinet, köptes av SEB Venture Capital. År 2015 fick företaget en ny VD, Sarah Falk. Dock avgick Sarah som VD under år 2016 och ersattes med Catherine Sahlgren som är den nuvarande VDn på Teknikmagasinet. I dagsläget har teknikmagasinet ungefär 600 anställda och de omsätter ca 1 miljard kr.
Öppettiderna på teknikmagasinet är oftast från kl.10 till kl. 20. Under den tiden erbjuder teknikmagasinet de produkter som kunderna efterfrågar med den bästa servicen. Butikskedjan teknikmagasinet fokuserar väldigt mycket på öppettiderna för att locka flest kunder. Teknikmagasinet är måna om att ha öppet till ganska sent på kvällen. Det beror på att då hinner kunderna hem från jobbet och kan åka och handla i butiken i lugn och ro utan någon stress. Fokuset ligger därför mer på att ha öppet längre på kvällarna än på morgnarna. Öppettiderna är anpassade utifrån kunderna.
Teknikmagasinets syfte är ha ett sortiment för alla målgrupper. Målsättningen för företaget är att utvidgas i Europa och öppna fler fysiska butiker varje år.
Omdömen skrivs av kunder och ej av Öppettider.nu
Se till att ditt företag syns när kunden är som mest köpbenägen.