Se till att ditt företag syns när kunden är som mest köpbenägen.
Vi har nu informerat företaget om att du önskar prenumerera på deras nyhetsbrev!
När du kontaktar ett företag skickas meddelandet direkt till företagets e-postadress. Vi sparar ingenting om dig eller ditt meddelande till företaget.
Ditt meddelande har blivit skickat till Netto. Hädanefter sker all kommunikation mellan dig och Netto genom e-post. Vi på Öppettider.nu har ingen insyn i er konversation.
Önskar du uppdateringar från Netto? Skriv in din e-post nedanför så läggs du till i deras nyhetsbrev!
Vi har nu informerat företaget om att du önskar prenumerera på deras nyhetsbrev!
Vill du synas på Netto? Registrera ditt Öppettider Marketplace-konto på sekunder och syns för hundratusentals potentiella kunder.
Det är gratis att registrera ett medlemskap och du kan ta kontrollen över detta företaget med ett klick!
Netto är en lågprisbutikskedja inom dagligvaruhandel med en lite ovanlig kategori, men väldigt populär runt om i Europa, bland annat Danmark och Tyskland. Netto har nämligen som affärsidé att utöver fastsortimentet köpa in tillfälligt sortiment veckovis som kedjan erbjuds av grossister och handlare.
Netto erbjuder sina kunder ett brett sortiment där man kan hitta allt från personvård till leksaker men också det fasta sortimentet bröd, kött, ost, frukt och grönt, godis, läsk.
Netto har sina rötter i Danmark där dem öppnade sin första butik i Köpenhamn 1981. Genom att hålla sina priser låga och sin succé i Danmark så expanderades företaget utanför Danmarks gränser 1990, bara 9 år efter att företaget grundades. 2002 expanderade företaget till Sverige tillsammans med ICA som ägde 50% av verksamheten. I Augusti 2016 fanns det 157 Nettobutiker i Sverige.
Nettos maskot är en skotsk terrier vid namn Scottie, vilket även återfinns i kedjans logotyp. Netto har även funnits i Storbritannien under två perioder, nämligen mellan åren 1992 och 2011 samt mellan åren 2014 och 2016.
Succén blev inte lika stor i Sverige som i de andra länder som Netto nu är verksam inom, och 2007 tvingades Netto att avveckla sin verksamheten i Sverige. Men redan 2013 återupptogs Netto igen och dem kör nu en storsatsning i Sverige. I och med den storsatsning som nu hålls ska Netto de kommande åren öppna runt 20-25 nya butiker per år runt om i Sverige. Startskottet för expansionen går i Kållered, som blir först ut med att få en konceptbutik. Idag håller Netto 2% marknadsandelar, men det förväntas öka de kommande åren.
Netto är känt för sina låga priser och höga kvalité, detta lyckas de väldigt bra med genom bland annat att inte plocka upp majoriteten av sina varorna, istället placerar dem sina varor på pallar och i kartonger som medföljer vid leverans - likt NetOnNet gör med sina produkter i sina lagershoppar. Även det tillfälliga sortimentet som Netto erbjuds medför att dem kan hålla sina priser nere.
Öppettider för Netto ser nästan alltid detsamma ut för alla Nettos butiker. De typiska öppettiderna är mellan 10-20 på vardagarna, men kan variera när det kommer till röda dagar och helgdagar. Detta har strategiskt sett tagits fram då Netto’s största målgrupp är äldre personer, vilket också betyder att Nettos butiker är placerade i tätbebyggda områden, såsom i centrum eller större gallerior.
Omdömen skrivs av kunder och ej av Öppettider.nu
Se till att ditt företag syns när kunden är som mest köpbenägen.